Станом на 12 лютого Україна з початку 2020/21 МР експортувала 30,123 млн. тонн зернових і зернобобових культур.
За даними Держмитслужби, відставання обсягів зернового експорту від минулорічного показника за поточний тиждень зросло на 230 тис. тонн і складає вже 7,806 млн. тонн (на 5 лютого – 7,576 млн. тонн). Продовжує перебільшувати обсяги поставок лише ячмінь, якого на означену дату експортовано 3,955 млн. тонн, що на 48 тис. тонн більше, ніж торік. Водночас експорт пшениці складає 13,194 млн. тонн, що на 2,885 млн. тонн менше відповідного показника сезону 2019/20. Жита експортовано 1,7 тис. тонн проти 5 тис. тонн на ту ж дату у минулому сезоні.
Поставки кукурудзи за кордон становлять 12,459 млн. тонн, що на 5 млн. тонн менше, ніж торік. Крім того, за кордон на звітну дату поставлено 89,4 тис. тонн борошна зернових культур (у т. ч. 88,7 тис. тонн пшеничного), що також на 146,9 тис. тонн менше відповідного показника попереднього сезону.
Загалом з початку лютого 2021 року експорт зерна з України склав 1,327 млн. тонн, в тому числі 194 тис. тонн пшениці, 59 тис. тонн ячменя й 1,056 млн. тонн кукурудзи.
Товарообіг у січні 2021 р. склав $8,14 млрд, що на $140 млн менше, ніж за аналогічний період минулого року (у січні 2020 року — $8,28 млрд).
У січні 2021 р. в Україну імпортували товарів на $4,2 млрд (у порівнянні з аналогічним періодом 2020 р. імпорт виріс на $87 млн або на 2% ).
Експортували з України товарів на $3,9 млрд (зменшення експорту склало $227 млн або 5%).
Сальдо (різниця між експортом та імпортом) — від'ємне — $284 млн.
Країни, з яких найбільше імпортували до України: Китай — $654 млн, Росія— $358 млн та Німеччина — $299 млн.
Експортували з України найбільше до Китаю — на $515 млн, Польщі — на $296 млн, Туреччини — $293 млн.
До трійки найбільш експортованих з України товарів увійшли:
- чорні метали — на $746 млн
- зернові — на $562 млн
- руди — на $517 млн
Найбільше імпортували до України наступні категорії товарів:
- палива мінеральні, нафта та продукти її перегонки — $1 млрд
- електричні машини, обладнання та їх частини — $421 млн
- реактори, котли, машини, обладнання і механічні пристрої — $396 млн
Станом на 5 лютого Україна з початку 2020/21 МР експортувала 29,353 млн. тонн зернових і зернобобових культур.
За даними Держмитслужби, відставання обсягів зернового експорту від минулорічного показника за поточний тиждень зросло більш як на 0,5 млн. тонн і складає вже 7,576 млн. тонн (на 29 січня – 7 млн. тонн). Продовжує перебільшувати обсяги поставок лише ячмінь, якого на означену дату експортовано 3,952 млн. тонн, що на 56 тис. тонн більше, ніж торік. Водночас експорт пшениці складає 13,093 млн. тонн, що на 2,859 млн. тонн менше відповідного показника сезону 2019/20. Жита експортовано 1,7 тис. тонн проти 5 тис. тонн на ту ж дату у минулому сезоні.
Поставки кукурудзи за кордон становлять 11,802 млн. тонн, що на 4,805 млн. тонн менше, ніж торік. Крім того, за кордон на звітну дату поставлено 87,4 тис. тонн борошна зернових культур (у т. ч. 86,7 тис. тонн пшеничного), що також на 141 тис. тонн менше відповідного показника попереднього сезону.
Від початку лютого 2021 року експорт зерна з України склав 575 тис. тонн, зокрема 93 тис. тонн пшениці, 56 тис. тонн ячменя й 415 тис. тонн кукурудзи.
02 лютого 2021 року компетентні органи України та Ліванської Республіки погодили двосторонню форму ветеринарного сертифіката на експорт молока та молочних продуктів з України до Ліванської Республіки.
Детальніше ознайомитися з формою сертифіката можна на офіційному вебпорталі Держпродспоживслужби у розділі «Міжнародне співробітництво», рубрика «Сертифікати на експорт з України».
Consultant's digest - це підбірка корисної інформації для підприємців, експортерів та консультантів з питань експорту, яка допоможе Вашій компанії під час виходу на іноземні ринки: кейс-стаді, статті та посилання на корисні матеріали. Новий формат дайджесту з підбіркою корисної інформації від учасників інноваційної освітньої програми Train the Trainers для консультантів державного та приватного секторів у сфері експортної діяльності. Консолідуючи інформацію, отриману в рамках кожного модулю, команди дають вагомі практичні поради, що стануть Вам у нагоді на на нових ринках!
У випуску #3 Ви зможете ознайомитися з історіями співпраці учасників програми, з компаніями-клієнтами ІТ-сектору щодо експорту різноманітних інноваційних рішень та розвитку діджитал-маркетингу, а також почитати статті на наступні теми:
- Ведення бізнесу на закордонних ринках: які аспекти треба врахувати;
- Вимоги ринку та споживачів – що потрібно знати та перевірити перед тим, як починати експортувати;
- Зміна продукту та його адаптація до нового ринку;
- Персона клієнта: три кроки побудови та необхідні ресурси;
- Карта подорожі клієнта.
Ознайомитися з третім випуском можна за посиланням
Програма Train the Trainers розроблена Інститутом маркетингу Естонії у співпраці з Офісом з просування експорту. Програма фінансується Державним департаментом США (в рамках "Emerging Donors Challenge Program Round Seven"), а також Міністерством закордонних справ Естонії (Проєкт з питань розвитку співробітництва та гуманітарної допомоги).