





Рішення Йорданії про скасування обмеження на ввезення з України продуктів птахівництва стало можливим завдяки роботі фахівців Держпродспоживслужби, українських дипломатів, МЗС України. Раніше Україна відновила статус країни, вільної від високопатогенного грипу птиці, відповідно до Кодексу здоров'я наземних тварин Міжнародного епізоотичного бюро.
«Грип птиці – справжня проблема для країн Європи в останні роки. Не оминула вона і Україну. Причина – перелітна птиця. Останній випадок захворювання у нас був в лютому цього року. І на сьогоднішній день Україна відповідає міжнародним вимогам як країна, вільна від зараження вірусами грипу у домашньої птиці», - розповіла Голова Держпродспоживслужби Владислава Магалецька.
Обмеження, які раніше встановила Йорданія та які були зняті з 16 червня, стосувалися ввезення живої птиці, замороженого м`яса птиці, охолодженого м'яса птиці та яєць із України у зв’язку зі спалахами грипу птиці.



Діловий етикет в Австрії
Основні принципи ділового етикету схожі для всіх європейських державах, але в кожній країні є свої особливості, обумовлені її культурними та історичними традиціями.
У діловому етикеті Австрії чимало тонкощів, без знання яких буде набагато важче налагоджувати з австрійською стороною ділові зв'язки і будувати бізнес.
В Австрії прийнято планувати події на тижні і навіть місяці вперед. Пунктуальність вважається однією з ознак здатності вести ефективно справи. Запізнення навіть на пару хвилин може серйозно образити австрійського партнера та сприйнято як неповага, і підірве вашу ділову репутацію.
Затримуватися не рекомендується не тільки на ділові зустрічі, але й на менш офіційні події, наприклад, обід чи вечерю в ресторані, концерт або домашній прийом. Якщо запізнення не уникнути, про це варто попередити заздалегідь. Але, все ж таки бажано спланувати свій час у такий спосіб, щоб прийти на кілька хвилин раніше призначеного терміну.
Ніколи не скасовуйте ділову зустріч в останній момент.
Ознакою хорошого тону також є повага до неробочому часу австрійських партнерів. Не варто планувати діловий візит до Австрії на традиційні місяці відпусток (липень і серпень), різдвяні канікули або дні національних свят, наприклад, 26 жовтня - Національний день Республіки Австрія.
Австрійці дуже уважно ставляться до титулів і звернень. Під час офіційного спілкування формула звернення виглядає як «пан/пані + науковий чи професійний титул + прізвище», наприклад, «гер/фрау + доктор/професор + Бауер». «Доктор» в діловому етикеті Австрії набагато частіше означає наукове звання, ніж професію.
Навіть якщо з австрійськими партнерами ви перебуваєте в дружніх відносинах і давно перейшли на «ти», на роботі, в присутності колег і співробітників, необхідно використовувати офіційні звернення.
Надалі можна опускати прізвище і використовувати тільки ввічливе звернення і звання, наприклад, «гер доктор» або «фрау доктор». Переходити до звернення на ім'я можна тільки після того, як це запропонує ваш австрійський співрозмовник або партнер.
Бізнес-етикет Австрії рекомендує перед початком переговорів здійснити обмін ввічливими питаннями. Австрієць обов'язково поцікавиться, як пройшла ваша подорож, чи сподобався готель, як ви провели попередній вечір і т.д. Цілком доречно буде задати зустрічні питання аналогічного характеру.
В особистих розмовах є доречні і небажані теми. Вітаються бесіди про:
• класичну музику і оперу (особливо про знаменитих австрійських композиторів);
• австрійське мистецтво та архітектуру;
• зимові види спорту.
Небажаними темами вважаються:
• фінанси;
• релігія;
• роль Австрії у Другій світовій війні.
Що важливо знати перед переговорами?
• Запасіться достатньою кількістю візитних карток: їх прийнято залишати не тільки безпосереднім партнерам, але й службовцям нижчого рангу, наприклад, секретарям. Бажано, щоб інформація на візитівці була представлена німецькою або англійською мовою із зазначенням вашої посади, наукового чи професійного ступеню.
• Важливо ретельно підготуватися до переговорів. Ділова зустріч в Австрії - це не місце для імпровізації, «мозкового штурму», пошуку варіантів або ведення безпредметних розмов. Зазвичай зустріч має регламентований порядок денний, ставить за мету досягнення конкретного результату і завершується, коли всі робочі питання вичерпані.
• Австрійська ділова культура є традиційною, консервативною і дещо формалізованою. Необґрунтовані нововведення не вітаються, а будь-які відступи від усталеного порядку викликають у австрійців відчуття дискомфорту, який не сприяє успіху переговорів.
Австрійці вважають за краще проводити переговори на основі конкретних даних і цифр.
Обмін подарунками не притаманний для бізнес-переговорів в Австрії. Країна має один з найменших показників корупції у світі. Тому вручення занадто дорогих подарунків буде сприйнято бізнес-партнером, швидше за все, негативно. Водночас, у випадку, якщо австрієць зробить вам невеликий подарунок, бажано мати з собою сувенір, який дозволить відповісти на люб'язність.
Подарунки, зроблені в діловій обстановці, розгортаються негайно, перед усіма присутніми.
Краще вибрати сувеніри помірної вартості, які ні до чого не зобов'язують приймаючу сторону: художній альбом, пляшку сувенірного алкогольного напою, дрібничку з національним колоритом. Якщо вас запросили в гості, можна захопити з собою хорошого вина і букет квітів для господині. Букети так само, як й в Україні, повинні складатися з непарної кількості квітів (бажано уникати хризантем, білих лілій і червоних троянд).
Отже, що варто запам'ятати.
Головними рисами ділової культури в Австрії є пунктуальність, сувора ієрархія і слідування традиціям. Австрійці досить консервативні і можуть негативно сприйняти нововведення.
Те саме можна сказати й про подарунки: в ході переговорів бажано виключити їх або мати при собі символічний подарунок, яким можна обмінятися по завершенню переговорів з партнерами.
Австрійці чутливо ставляться до титулів і звань: не забувайте вказувати їх при зверненні, особливо в ході ділової бесіди.