Огляд, статті
Обмеження на ввезення до України вантажів зі Швеції

183Згідно з офіційною інформацією Європейського Союзу (через систему нотифікації хвороб тварин - ADIS) та Всесвітньої організації охорони здоров’я тварин (WOAH) на території Королівства Швеція зареєстровані випадки захворювання на африканську чуму свиней (АЧС).

Відповідно до статті 96 Закону України «Про ветеринарну медицину», статті 53 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16.11.2018 № 553 «Про затвердження Вимог щодо ввезення (пересилання) на митну територію України живих тварин та їхнього репродуктивного матеріалу, харчових продуктів тваринного походження, кормів, сіна, соломи, а також побічних продуктів тваринного походження та продуктів їх оброблення, переробки» (далі — Вимоги), зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 04.04.2019 за №346/33317, з урахуванням рекомендацій, викладених у Главі 15.1 Кодексу здоров’я наземних тварин WOAH, з метою запобігання занесенню на територію України збудника вказаної хвороби Головний державний ветеринарний інспектор України заборонив ввезення до України з Королівства Швеція тварин, що належать до родин свиневих (Suidae), таясових (Tayassuidae) та тапірових (Tapiridae), генетичного матеріалу, продуктів від них (за винятком продуктів, що пройшли обробку відповідно до Вимог).

Джерело


 

Скасування обмежень на ввезення до України вантажів з Австрії

184Відповідно до статті 96 Закону України «Про ветеринарну медицину», статті 53 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16.11.2018 № 553 «Про затвердження Вимог щодо ввезення (пересилання) на митну територію України живих тварин та їхнього репродуктивного матеріалу, харчових продуктів тваринного походження, кормів, сіна, соломи, а також побічних продуктів тваринного походження та продуктів їх оброблення, переробки», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 04.04.2019 за №346/33317, та з урахуванням офіційної інформації наданої компетентним органом Республіки Австрія та рекомендацій, викладених у Главі 10.9 Кодексу здоров’я наземних тварин Всесвітньої організації охорони здоров’я тварин (WOAH), Головний державний ветеринарний інспектор України повідомив, що потрібно вважати таким, що втратило чинність, розпорядження від 06.07.2023 № 25.

Джерело


 

Україна отримала статус асоційованої держави-учасниці ініціативи Трьох морів

173На саміті ініціативи Трьох морів у Бухаресті 6 вересня 2023 року Україна стала асоційованою державою-учасницею «Тримор’я». За словами Першого віце-прем’єр-міністра України – Міністра економіки України Юлії Свириденко, це означає, що наша країна отримала доступ до всіх інструментів, які напрацьовані в рамках ініціативи.

«У перший день саміту дискусія концентрувалася передовсім на питанні України. Для наших партнерів війна, яку розпочала росія, стала приводом задуматися про необхідність зміни світових підходів - модернізацію інфраструктури, транспортних систем, забезпечення продовольством, залучення інвестицій у енергетику та інші стратегічні сектори, аби повністю позбутися російської нафти і газу. Партнери закликали нас долучитися до перебудови архітектури регіону, яка є вимогою часу через російську агресію», - зазначила Юлія Свириденко.

Також і для України, і для країн, які є членами чи асоційованими членами ініціативи Трьох морів, ключовим напрямком спрямування зусиль є розвиток логістики та торгівлі в регіоні. Як підкреслила Перший віце-прем’єр-міністр України – Міністр економіки України, держави, що беруть участь у цій ініціативі, розвивають транспортні спроможності для полегшення експорту з України. А тому, попри війну та регулярні обстріли, торгівля в Дунаї і торговельні шляхи, які йдуть у порти Румунії, Болгарії, Хорватії і Греції швидко розвивається.

«З перемогою і відновленням повної свободи навігації у Чорному морі, ми побачимо нову реальність торгівлі в регіоні Ініціативи Трьох Морів - вільну і ефективну, завдяки розвиненій інфраструктурі», - зазначила Юлія Свириденко.

Також Перший віце-прем’єр-міністр України – Міністр економіки України звернула увагу на необхідність вирішення проблем, наявних у торговельних відносинах між країнами. Передусім, йдеться про зняття бар’єрів у торгівлі та відновлення експорту українського зерна та інших культур. Ця тема була частиною і виступу Президента України Володимира Зеленського, і зустрічей Першого віце-прем’єр-міністра на полях саміту.

Довідково

175Тримор'я, Балто-Адріато-Чорноморська ініціатива або Ініціатива трьох морів (ІТМ) - це геополітичний, економічний та інфраструктурний союз до якого входять 12 країн Центральної та Східної Європи. Сукупна територія держав цього об'єднання має вихід до трьох морів: Балтійського, Адріатичного та Чорного (звідси й назва союзу). Співпрацю у такому форматі вперше було організовано у серпні 2016 року на саміті у хорватському Дубровнику.

Ініціатива трьох морів покликана розвивати економіку та посилювати співпрацю між регіонами Центральної та Східної Європи. З моменту створення у 2016 році це об'єднання держав регулярно проводить саміти й бізнес-форуми. Основні напрямки співпраці країн ІТМ були затверджені під час саміту в Бухаресті 2018 року - це транспортна, енергетична та цифрова галузі економіки. До головних інфраструктурних проєктів країн Тримор'я відносяться:

  • шосе Via Carpathia, що сполучає Клайпеду в Литві з Салоніками в Греції;
  • Балтико-адріатичний залізничний коридор;
  • інфраструктура для зрідженого природного газу, включаючи морські термінали у Польщі та Хорватії;
  • автомагістраль Via Baltica, яка з'єднає Прагу й Гельсінкі через Польщу, Литву, Латвію та Естонію;
  • залізничний коридор Rail Baltica;
  • вантажний коридор Amber Rail.

Джерело

З 1 вересня почав діяти «транспортний безвіз» з Норвегією

171Набули чинності протокольні домовленості про виконання вантажних перевезень без дозволів, які уклали Міністерство транспорту Норвегії та Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України.

Спрощений режим, що вже отримав назву транспортний безвіз почав діяти з 0:00 ночі 1 вересня. Він стосується як двосторонніх, так і транзитних перевезень вантажівками екологічного стандарту Євро-5 і вище. Перепусткою у «безвіз» до норвезького Королівства для наших перевізників є сертифікат про підтвердження класу екологічності вантажівки.

У той же час, для транспортних засобів нижчого класу екологічності також залишається можливість виконувати перевезення. Під час засідання українсько-норвезької Змішаної комісії вдалося домовитись про дозволи на наступний рік.
Українські перевізники зможуть отримати 250 універсальних дозволів та 50 – з/до третіх країн.

Джерело


 

Продовжено термін дії дозволів України та Польщі для вантажних перевезень до третіх країн
98Українські та польські вантажні перевізники зможуть виконувати перевезення до та з третіх країн на підставі дозволів 2022 року до кінця 2023 року.
Відповідне рішення ухвалили під час засідання українсько-польської Змішаної Комісії про автомобільні перевезення за участі Міністерства відновлення України та Міністерства інфраструктури Польщі 27 червня.
Важливою умовою виконання перевезень до та з третіх країн стане клас екологічності вантажівки. Змішана Комісія затвердила, що дозволи стосуються лише транспортних засобів класу не нижче Євро-5. Оновлені екологічні вимоги почнуть діяти з 1 липня, перевізники, які розпочали свій рейс, матимуть змогу його закінчити.
Водночас серед всіх зареєстрованих вантажівок у власності ліцензованих перевізників лише близько 1200 автомобілів належать до класу Євро-4, близько 70 тисяч – відповідають оновлених вимогам, а саме Євро-5 та вище.
Також Міністерства обох країн домовились перевірити мережу регулярних автобусних маршрутів між Україною та Польщею та обговорили питання запровадження електронної черги для пасажирських перевезень.
Нагадаємо, 30 травня Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури спільно із Міністерством інфраструктури Польщі домовились про продовження дії дозволів для виконання вантажних перевезень до третіх країн до 30 червня.

<1 2 3 4 5 6 7 ...199 200 >