28 березня Уряд прийняв рішення про утворення Державної установи “Офіс з просування експорту України” на основі вже працюючого Офісу з просування експорту.
Офіс був створений у 2015 році з ініціативи Мінекономрозвитку як проект підтримки експорту, а з листопада 2016 року отримав статус консультативно-дорадчого органу при Міністерстві економічного розвиту і торгівлі України.
“Запуск державної системи підтримки та просування експорту - серед пріоритетів Уряду на цей рік. Це вимагає наявності низки дієвих інституцій для підтримки експортерів. Створена державна установа продовжить роботу команди Офісу з просування експорту і є логічним кроком здійснення системної підтримки для українських експортерів у виході на іноземні ринки”, - прокоментував Перший віце-прем'єр-міністр - Міністр економічного розвитку і торгівлі України Степан Кубів.
Заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України - Торговий представник Наталія Микольська зазначила, що наразі існує низка невластивих Мінекономрозвитку функцій, зокрема консультування та безпосередня допомога експортерам у виході на зовнішні ринки. Ці функції доцільно передати спеціалізованій державній установі. Діяльність Офісу з просування експорту уже зараз довела ефективність роботи його команди, тож створення Державної установи на базі Офісу продовжить використання найкращих світових практик у сфері підтримки та розвитку експорту.
“Для ефективної експортної діяльності кожної української компанії потрібно якомога швидше знайти прості та практичні рішення і синхронізуватись задля зростання українського експорту. А державна установа з просування експорту – це поширена міжнародна практика, яка тепер впроваджуватиметься і в Україні”, - відзначила заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України - Торговий представник України Наталія Микольська.
“Еволюція “Офісу з просування експорту” з ініціативи та проектної команди в консультаційно-дорадчий орган при Мінекономрозвитку понад 2 роки та подальша трансформація в державну установу відбуватиметься до кінця 2018. На кожному етапі ми системно розбудовували послуги Офісу у тісній співпраці та спілкуванні з експортерами, залучаючи кращі міжнародні практики. Державна установа з підтримки експортерів створюється на міцному фундаменті, що створена експертами за сприяння фонду Western NIS Enterprise Fund та проекту The Expert Deployment for Governance and Economic Growth (EDGE)”, - зазначила Керівник Офісу з просування експорту Мар’яна Каганяк.
Як відомо, Офіс з просування експорту створив та протестував модель підтримки експортерів, через надання експортних послуг, експортних консультацій, освітніх проектів для експортерів, торгових місій та виставок в країни, що є перспективними для експорту українських товарів та послуг. Офіс є частиною мережі ЕТРО (Eurorean Trade Promotion Organisations) та верифікатором платформи SheTrades, що відкриває доступ до кращих міжнародних практик підтримки експортерів та створює нові експортні можливості. З грудня 2016 року Офіс підтримується фондом Western NIS Enterprise Fund та проекту The Expert Deployment for Governance and Economic Growth (EDGE).
Трансформаційний період переходу від Офісу з просування експорту до ДУ “Офіс з просування експорту України” закінчиться до грудня 2018 року.
Більше про Державну установу “Офіс з просування експорту”: http://bit.ly/2pJfafY
В даній статті Офіс з просування експорту описує детально другий етап процесу виходу підприємства на зовнішні ринки і зосередимось на основних пов'язаних помилках.
Етап обрання ринку для експорту відіграє визначну роль в процесі розвитку бізнесу підприємства
В разі помилкового відбору, в найкращому випадку підприємство марно витратить час та фінансові ресурси, в найгіршому — негативно зарекомендує себе та втратить шанс забезпечити ринкову присутність на роки. Це означає, що обирати ринок потрібно так само ретельно, як і проводити аналіз готовності підприємства до експорту. Більше того, на етапі проведення внутрішнього аналізу готовності до експорту, переважна кількість підприємств вже формують уявлення принаймні про регіон, який розглядатиметься як першочерговий для експортної експансії.
Тому, якщо ви розглядаєте, скажімо, країни ЄС в якості потенційних ринків так само як і країни Південної Америки, поміркуйте, можливо вашому підприємству потрібно більш ретельно проаналізувати готовність до експорту. Адже стандарти якості, споживчі настрої, конкуренція та інші фактори зазвичай суттєво відрізняються у різних географічних регіонах.
Припустимо, ваше підприємство вирішило опановувати ринки країн ЄС. Керівництво цілеспрямовано готувалося до цього і забезпечило найбільш розповсюджену сертифікацію CE, EN та деяку іншу, необов"язкову сертифікацію (адже виключно сертифікація може підтвердити якість продукції/послуг підприємства). Виходячи із практики роботи Офісу, більшість підприємств навіть не усвідомлюють те, що забезпечення сталого експорту в більше ніж одній країні певного регіону одночасно, навіть великому мультинаціональному бізнесу — складне завдання.
Пошук надійних партнерів, які зацікавляться продукцією/послугами підприємства, а також налагодження із ними співпраці — кропітка робота, яка потребує суттєвих фізичних і фінансових затрат і виключає співпрацю шляхом формування випадкових альянсів.
Саме тому, для більшості експортерів має сенс розпочинати експортну діяльність, фокусуючись на одній країні одночасно.
Обираючи ринок, для експортної експансії будь-яке підприємство має задати ряд питань, відповіді на які, дадуть розуміння про потенціал ринку. Чи є попит на запропоновану продукцію/послуги? Який рівень конкуренції існує на ринку?
Послуга "Перевірка ідеї", яку надає Офіс з просування єкспорту (ЕРО), передбачає надання відповідей на ці та інші питання шляхом аналізу статистичних даних, порівнюючи показники різних країн регіону. У підсумку, експерти Офісу допоможуть обрати найбільш придатний ринок для експортної експансії вашого підприємства.
Яким чином це виглядає на практиці?
Уявімо, що до Офісу звернулось підприємство X, яке усвідомлює конкурентоздатність своїх рішень у промисловому LED освітленні (а саме, складських приміщень) на теренах країн ЄС. Маємо 28 країн, з якої саме країни починати експортну експансію? Вочевидь, мають бути обрані певні критерії, за якими аналізуватиметься потенціал кожної окремої країни. Згадані критерії експерти Офісу встановлюють разом із підприємством Х, яке чітко розуміє, що впливає на рівень потенційного споживання згаданих рішень у промисловому освітленні. Отже маємо наступні критерії:
- Об'єм та динаміка імпорту LED ламп
- Капітальні інвестиції
- Динаміка будівельного ринку
- Об'єм логістичних перевезень
- Динаміка роздрібної торгівлі
- Кількість підприємств задіяних у транспортуванні та зберіганні товарів
Аналітики ЕРО знаходять статистичні дані під кожний з наведених критеріїв та застосовують скорингову модель, за допомогою якої формується результат — зведене ранжування кожної країни за всіма критеріями. Варто зазначити, що завдання Офісу полягає в тому, щоб умовне підприємство Х отримало результати, які чітко відображатимуть рівень потенціалу всіх країн, що аналізуються. Саме тому, фахівці Офісу не просто надсилають документ із результатами аналізу, а в обов'язковому порядку обговорюють результати при зустрічі із експортером. Це необхідно для того, щоб вся зібрана та проаналізована Офісом інформація була зрозумілою компанії та використана повною мірою на етапі прийняття рішення.
Заходи щодо визначення експортного ринку передбачають проведення кропіткої аналітичної роботи. Описуючи класичний підхід до згаданого визначення, автор цієї статті сподівається, що читач поставитиметься до вибору експортного ринку для свого підприємства із відповідальністю. Можливо, використовуючи методологію Офісу з просування експорту, підприємство зможе самостійно провести аналіз. Проте, в будь — якому випадку, фахівці Офісу готові надати підтримку Вашому підприємству в разі звернення.
Компетентні органи України та Республіки Гана погодили форму ветеринарного сертифікату для експорту м'яса птиці та продуктів з нього з України до Гани.
Із формою сертифікату можна ознайомитися за посиланням.
Гарні новини для експортерів органічної продукції до Канади - сертифікат за стандартом COR (Canada Organic Regime) можна отримати в Україні.
Відповідну акредитацію отримала компанія Органік Стандарт. Раніше сертифікат за стандартом COR можна було отримати лише в деяких країнах ЄС або в Канаді.
Детальніше за посиланням