Україна і Туреччина домовилися завершити переговори щодо укладення угоди про зону вільної торгівлі до кінця поточного року.
Про це повідомив президент Туреччини Реджеп Ердоган на спільній з президентом Петром Порошенко брифінгу в Стамбулі за підсумками 7-го засідання українсько-турецького стратегічного ради високого рівня.
"Протягом 2018 року кількість громадян України, які відвідали нашу країну, перевищила 1 млн. На цьому засіданні ми домовилися до кінця року завершити переговори щодо підписання угоди про ЗВТ", - сказав він.
Ердоган додав, що укладення угоди дозволить збільшити взаємний товарообіг до 10 млрд доларів на рік.
Як повідомлялося, товарообіг між Україною і Туреччиною зріс на 20,1% до 3,78 млрд доларів в 2017 році в порівнянні з 2016 роком.
Україна і Німеччина ставлять за стратегічну мету наростити спільний товарообіг до 10 млрд євро з нинішніх майже 8 млрд дол. на рік і наразі завершують підготовку до Третього німецько-українського форуму в Берліні. Такі можливості обговорили Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман з Федеральним канцлером ФРН Ангелою Меркель. Німеччина є одним із стратегічних партнерів України в політичній та економічній площині, а також одним з найбільших гуманітарних донорів для України.
Глава Уряду висловив вдячність Німеччині і особисто Ангелі Меркель за лідерство у зміцненні України, у подоланні надзвичайно серйозних викликів, за особисту стійку позицію щодо захисту територіальної цілісності нашої країни та фундаментальних принципів міжнародного права.
Останній раз Ангела Меркель відвідувала Україну 4 роки тому - у серпні 2014 року. І з тих пір Україна суттєво змінилася – в тому числі завдяки підтримці Уряду Німеччини, зазначив Володимир Гройсман. Фундаментальні реформи проходять в державному управлінні, в соціальній сфері – освіті, медицині, в енергосекторі, передусім в секторі ефективного споживання ресурсів, поглиблюється децентралізація.
«Ми концентруємося на фінансовій стабільності, економічному зростанні. І на цьому шляху німецький бізнес активніше приходить в Україну. А наша двостороння торгівля системно зростає. Думаю, що найближчими роками ми можемо вийти на обсяг 10 млрд євро двосторонньої торгівлі, - сказав Володимир Гройсман. – Буду радий в кінці листопада взяти участь у Третьому бізнес-форумі між нашими країнами».
Прем’єр-міністр відзначив, що зараз українська економіка дає добрі сигнали зростання. І його потрібно пришвидшувати. Глава Уряду запросив німецький бізнес посилювати співпрацю і брати активну участь у приватизаційних процесах.
«Я рада знову бути тут і бачити те, що за останні чотири роки багато чого змінилося. У нас дійсно тісні і дружні стосунки. Німеччина виступала і виступає за збереження територіальної цілісності України і просування економічного розвитку, - відзначила зі свого боку Ангела Меркель. – Наприкінці листопада – під час ділового форуму - ми зможемо більш детально обговорити наші подальші спільні плани».
Довідково
Німеччина посідає 4 місце серед основних інвесторів в економіку України. Загальний обсяг інвестицій перевищує 1,7 млрд дол. Ключові статті українського експорту до Німеччини – електричні машини, агропродукція, продукти агропереробки, руди та металопродукція, деревина, продукція машинобудування, спектр послуг. Структура імпорту: промислові товари, енергоресурси, фармацевтика, продукти хімічної промисловості.
За результатами січня-вересня 2018 року зовнішньоторговельний обіг продукції агропромислового комплексу досяг $16,8 млрд. Український експорт при цьому становить $12,9 млрд. Про це розповіла заступник Міністра аграрної політики та продовольства України з питань європейської інтеграції Ольга Трофімцева.
«Минулого року український аграрний експорт показав рекордні для останніх років результати, майже $18 млрд. За результатами 9 місяців 2018 року показники експорту продемонстрували незначне зменшення у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Проте обсяги цьогорічного врожаю дають нам всі підстави очікувати результати на не гіршому рівні за підсумками року», - підкреслила Ольга Трофімцева.
Вона зазначила, що в трійку товарів-лідерів аграрного експорту традиційно входять зернові культури з часткою 37%, олії – 24,1% та насіння олійних культур – 10,3%.
Також заступник Міністра додала, що порівняно з попереднім роком збільшились обсяги експорту таких українських товарів АПК як: насіння ріпаку – на 15,2%, м’яса та субпродуктів домашньої птиці – на 29,3%, яєць птиці – на 73,9%, олії зі свиріпи, ріпакової або гірчичної – на 83,9%, горіхів – на 79,4%, шоколаду та інших продуктів з вмістом какао – на 21,3%, олії соєвої – на 18,3%, маргарину – на 31,9%, кондитерських виробів з цукру – на 20%, масла вершкового та інших жирів, вироблених з молока – на 16,3%, хлібобулочних, кондитерських виробів – на 12%, вин виноградних натуральних – на 46,5%.
В географічній структурі експорту української аграрної та харчової продукції перше місце займають країни Азії, з часткою 43,5%, друге місце займають країни ЄС – 31,8% та Африканські країни – 13%.
Ольга Трофімцева додала, що в ТОП-3 азійських країн-покупців наших аграрних та харчових товарів входять: Індія, Китай та Туреччина. А в ТОП-3 країн ЄС: Нідерланди, Польща та Італія. Серед країн Африки найбільше українських аграрних та харчових продуктів купують Єгипет, Туніс та Марокко.
12-14 лютого 2019 року відбудеться торгова місія до м.Париж (Франція).
Мета торгової місії: вивчення ринку Франції та нюансів ведення бізнесу, тенденцій в легкій промисловості та роздрібній торгівлі, проведення В2В зустрічей з потенційними замовниками.
Програмою передбачено:
- Встановлення B2B контактів, програма зустрічей з якими буде розроблена ІНДИВІДУАЛЬНО і у співпраці з професійним французьким бізнес-консультантом. Знайомство з консультантом відбулось 30-го жовтня в Києві.Деталі та відео зустрічі за посиланням.
- З дослідженням ринку Франції та торгових можливостей для українських виробників можна ознайомитись за посиланням.
- Вивчення ринкових можливостей для українських компаній легкої промисловості у Франції.
- Серія візитів до модних магазинів в серці Парижа для обміну досвідом. В цей день учасники отримають можливість вивчити найкращі французькі практики, дізнаються про останні тенденції в галузі мерчандайзингу, дизайну та інноваційних послуг, познайомляться з новими концепціями роздрібної торгівлі та відкриють для себе фешн магазини (аналіз вітрин, торгових марок та архітектурних концепцій). В деяких магазинах українські компанії-учасниці зможуть поспілкуватися з менеджерами бізнесів, отримати відповіді на свої питання, а також представити їм свої матеріали та зразки продукції.
-
Діловий візит на Première Vision Show (https://www.premierevision.com/en/), де зібралися шість основних галузей, що постачають матеріали та послуги для світової індустрії моди: нитки, тканини, дизайн, аксесуари, виробництво, виробники, субпідрядники та виробники одягу, домашній текстиль та модні аксесуари, трикотажні вироби, виробництво шкіри та хутра, верхній одяг. Ми також працюємо над можливістю проведення ділових зустрічей під час візиту.
Реєстрація відкрита до 21 листопада
Важлива інформація про участь у місії:
- Участь в торговій місії є безкоштовною, учасники самостійно покривають лише витрати на квитки, проживання, харчування.
- Вісім (8) компаній будуть відібрані шляхом індивідуальних співбесід. Для них будуть організовані індивідуальні в2в зустрічі французьким бізнес консультантом та витрати на таку організацію будуть профінансовані в рамках ініціативи "EU4Business" Європейського Союзу.
- Компанії, які НЕ пройдуть відбір, зможуть долучитись до торгмісії, але лише у якості відвідувачів - для них місія не буде включати в2в зустрічі.
- Робоча мова торгової місії та підготовки до неї - виключно англійська.
РЕЄСТРАЦІЯ триває на сайті Офісу з просування експорту за посиланням
За додатковою інформацією просимо звертатися на e-mail ionikienko@epo.org.ua
Днями відбулося VII засідання змішаної Українсько-французької міжурядової комісії з економічного співробітництва в м.Київ. Делегації очолили Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадій Зубко та Держсекретар при Міністрі Європи та закордонних справ Франції Жан-Батист Лемуан.
Серед пріоритетів для співробітництва обох країн - посилення двосторонньої торгівлі та інвестиційної співпраці, сільське господарство, інфраструктура та транспорт, галузь енергетики, енергоефективності, залучення компаній до активної співпраці в інжиніринговому секторі і комунальному господарстві.
У рамках VII засідання змішаної Українсько-французької міжурядової комісії з економічного співробітництва також були обговорені питання щодо розвитку співпраці в IT-галузі та кібербезпеці.
Домовленості, що були досягнуті під час засідання:
- залучення французьких компаній до розвитку фермерських господарств;
- залучення інвестицій у галузь насінництва;
- посилення співпраці у тваринництві, зокрема молочного напрямку;
- розвиток інновацій в сільськогосподарській галузі.
- створення спільний метеокластер для сільського господарства та допомоги фермерам, залучення новітніх технологій до обробки метеорологічних даних;
- захист географічних зазначень, зокрема через програму технічної допомоги ЄС «Support to the development of a Geographical Indication System»;
- вже у лютому 2019 року українські компанії візьмуть участь у Міжнародній виставці сільськогосподарського машинобудування (SIMA) у Парижі.
- розвиток співпраці в IT-галузі і кібербезпеці;
- участь французьких компаній у держзакупівлях через систему ProZorro;
- участь французьких компаній у проектах з енергоефективності та відновлювальної енергетики;
- участь українських підприємців 10 грудня у бізнес-форумі, який відбудеться у Франції. На ньому Україна планує представити перспективи і можливості як регіонального розвитку, так і залучення інвестицій в галузевих напрямках.