29.01.2019 р. Міністерством торгівлі Алжирської Народної Демократичної Республіки оголошено про прийняття рішення щодо запровадження протекційних заходів у вигляді спеціального захисного мита (далі – СЗМ) щодо імпорту в Алжир 1095 товарних позицій (наказ Міністерства торгівлі АНДР від 26.01.2019 р., Офіційний журнал № 06, додається)
Згідно повідомлення Міністерства торгівлі АНДР, причинами запровадження СЗМ є необхідність забезпечення платіжного балансу держави, заохочення національного виробництва та розвиток нових галузей промисловості.
СЗМ запроваджено, зокрема, на біле та червоне м'ясо (50-70%), масло вершкове та інші жири молочного походження (70%), сири (70%), мед натуральний (70%), свіжі фрукти (120%), мука кукурудзяна (70%), ковбаси (70%), рибні консерви (70%), шоколад та вироби з нього (70%), макаронні вироби (70%), вода газована і негазована (70%), напої фруктові та нектари (70%), цемент (200%), пластикові вироби (60%), посуд (60%), папір (30%), килими та покриття для підлоги (60%), керамічна плитка (60%), вироби з алюмінію (60%), кондиціонери повітря (60%), холодильники (60%), сільськогосподарське обладнання (120%), кабельна продукція (60%), мобільні телефони (60%), меблі (60%).
Таким чином, товари та продукти, які підпадали під режим тимчасового призупиненню імпорту протягом 2018 p., тепер можуть вільно ввозитися після сплати захисного мита.
За інформацією Міністерства торгівлі АНДР визначений у згаданому наказі перелік товарів і продуктів буде переглядатись та періодично оновлюватись в залежності від балансу між розвитком національних підприємств та міжнародною конкуренцією на основі моніторингу обсягів імпорту продукції, узгоджених з секторами економіки та представниками відповідних галузей.
За результатами 2018 року маємо позитивні тенденції у зовнішній торгівлі товарами.
У звітному періоді підприємства Чернігівщини здійснювали зовнішньоторговельні операції з партнерами з 135 країн світу, обсяги яких збільшились на 15,7% відповідно до попереднього року та перевищили 1 млрд.дол.США.
При цьому зростання експорту товарів на 20,8% (до 755 млн. дол. США) проти імпорту на 8,6% (до 483,3 млн. дол. США) дозволило забезпечити позитивне сальдо у розмірі 271,7 млн. дол. США.
На нарощування експорту найсуттєвіший вплив мало збільшення поставок продовольчих товарів, які формували 65,4% загального показника, зокрема зернових культур (у 1,6 раза) та готових харчових продуктів (+32%). Серед непродовольчих товарів збільшилися обсяги поставок деревини та виробів з деревини (+36,5%), взуття (+21,9%).
При цьому найбільшим споживачем продукції регіону став Євросоюз, до якого Чернігівщина продала товарів на $304,7 млн., що становить 38,4% обласного показника експорту.
ТОП-3 європейських країн, які торік найбільше імпортували продукцію області.
- Лідером серед споживачів регіональних товарів стали Нідерланди. Експорт до даної країни зріс на ↑ 37,6% та склав $68,1 млн.
- Друге місце посіла Іспанія, експорт до якої рекордно ↑ аж у 3 рази та склав $58,9 млн.
- Третя сходинка за Румунією. Експорт до цієї країни ↑ на 22,6% та склав $34,8 млн.
Серед решти країн світу значні обсяги експорту поставлялись до Білорусії (5,9%), Єгипту (5,3%), Туреччини (4,6%), Грузії (4,4%), Китаю (4,1%).
Коефіцієнт покриття експортом імпорту становив 1,56.
12 лютого в Києві відбулося чергове 8-ме засідання Спільної українсько-словенської комісії з питань торговельно-економічного співробітництва.
Засідання відкрили Співголови Української частини комісії Міністр культури України Є.Нищук та Словенської - Державний секретар Міністерства закордонних справ Республіки Словенія Д.Божіч.
Під час вступних промов було поінформовано про стан економічного розвитку в Україні та Словенії, стан та перспективи двостороннього торговельно-економічного співробітництва, а також наголошено на необхідності використання наявного між двома країнами потенціалу щодо збільшення обсягів взаємної торгівлі.
Посол М.Бродович у своєму виступі наголосив на активному розвитку двостороннього інвестиційного співробітництва та важливій ролі представників українського та словенського бізнесу. Зокрема Посол навів як приклад участь та перемоги у 2018 році словенських компаній Riko та Esotech у тендерах за проектами світового банку в Житомирській області. Окремо було відзначено активізацію українських компаній на словенському ринку, зокрема нещодавнє придбання українським ПАТ «Миронівський хлібопродукт» птахокомбінату м.Птуй (Словенія) з подальшим інвестуванням близько 200 млн. євро протягом 4-5 років.
Під час засідання сторони обговорили інші актуальні питання двостороннього співробітництва, зокрема у сферах технічного регулювання, стандартизації, метрології та оцінки відповідності; туризму; IT сфері; в сфері енергоефективності, відновлюваної енергетики та альтернативних видів палива; сільського господарства; транспорту; спорту; охорони навколишнього середовища та клімату тощо.
За результатами засідання було підписано заключний Протокол 8-го засідання Спільної українсько-словенської комісії з питань торговельно-економічного співробітництва.
5, 6, 7 березня відбудуться практичні семінари «Як продати свій бренд на глобальних ринках: маркетинг, візуальна айдентика й елементи брендування» від ДУ «Офіс з просування експорту», під час яким учасники дізнаються:
– як підкреслити переваги продукту, керуючись запитами клієнтів
– як за допомогою маркетингу створити позитивний образу вашого товару
– як виявити потенційну аудиторію та познайомити її з індивідуальними особливостями бренду через візуальну айдентику
ДЕ ТА КОЛИ?
Київ – 5 березня, iHUB, вул. Хрещатик, 10
Івано-Франківськ – 6 березня, простір ВДОМА, вул. Галицька, 29
Львів – 7 березня, готель Таурус, пл. Князя Святослава, 9
РЕЄСТРУЙТЕСЬ за посиланням – https://goo.gl/forms/1BGMGIHX5bg4rkyy2
Мова заходів: англійська з послідовним перекладом
Участь у заходах – БЕЗКОШТОВНА!
Кількість місць обмежена.
Україна почала застосовувати європейські принципи видачі дозвільних документів.
Про це заявив Голова Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Володимир Лапа.
Зокрема, в Україні розпочався перехід на електронну форму видачі ветеринарного сертифіката. Це спростить роботу бізнесу та дозволить створити єдину електронну базу виданих документів.
Крім того, Верховна Рада України ухвалила чотири законодавчі акти, які адаптують вітчизняне законодавство до норм Європейського Союзу. Йдеться про Закони України “Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин”, “Про безпечність та гігієну кормів” (набуде чинності 19.01.2020), “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання проведення деяких фітосанітарних процедур” та “Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів”.
Крім того, в Україні вже діє низка підзаконних актів у сфері безпечності харчових продуктів, адаптованих до норм ЄС та спрямованих на захист захист споживачів, спрощення ведення бізнесу і торгівлі суб’єктами господарювання.