У зв’язку з необхідністю забезпечити комерсантів міжнародними правилами тлумачення торгових термінів, найбільш часто використовуваних у зовнішній торгівлі, Міжнародна торгова палата (МТП) в 1936 році опублікувала перше видання правил Incoterms. Далі, зі зміною параметрів торгівлі та збільшенням різних способів доставки товарів змінювалися і міжнародні правила Інкотермс. Зміни і поправки в правилах Інкотермс були зроблені в 1953, 1967, 1976, 1980, 1990, 2000 і 2010 роках.
Зараз, в 2019 році, весь світ використовує правила Інкотермс у редакції 2010 року, але вже сьогодні нові торгові терміни Incoterms 2020 розробляються в Міжнародній торговій палаті (МТП) комітетом експертів – Редакційної групою. В даний комітет входять юристи зі Сполучених Штатів Америки, Великобританії, Франції, Туреччини, Німеччини, а також вперше увійшли представники Китаю та Австралії. Редакційна група повинна спростити правила, видалити зайві базиси поставок, які можуть викликати плутанину у використанні торгових термінів, більш чітко роз’яснити всі умови поставок для експортерів та імпортерів по всьому світу.
В рамках Українського національного комітету Міжнародної торгової палати вела роботу по підготовці змін до Інкотермс 2020 року – міждисциплінарна робоча група, яку очолив Президент ІСС Ukraine Щелкунов Володимир Ігорович.
Очікується, що нові правила Incoterms 2020 опублікують в останньому кварталі 2019 року, одночасно зі сторіччям Міжнародної торгової палати, а вступлять чинності 1 січня 2020 року. Передбачаються наступні зміни в нових правилах Інкотермс 2020.
Видалення терміна EXW (самовивіз) з правил Інкотермс
Це буде дуже важливою зміною, оскільки умови поставки EXW використовується компаніями в багатьох країнах тільки для внутрішньої торгівлі і практично не застосовується для міжнародної торгівлі. Крім того, базис поставки EXW в редакції Інкотермс 2010 року суперечить новим Митним кодексом Європейського Союзу, оскільки відповідальність експортера настає після експортного митного оформлення товару для вивозу.
Видалення терміна FAS (вільно уздовж борта судна)
Умови поставки FAS (Free Alongside Ship) зараз використовується, коли товар доставляється продавцю в порте відправлення країни експортера і тому застосовується дуже рідко. При використанні базису поставки FCA товари також можуть доставлятися в порт (або док), як і при умовах поставки FAS, так як док є частиною морського порту (терміналу). З іншого боку, якщо використовується термін FAS і є затримка в прибутті судна, товар буде в доці протягом декількох днів доступний тільки покупцеві, і, навпаки, якщо судно прибуде заздалегідь, товар не буде доступний покупцеві для відправки. Фактично, умови поставки FAS використовується тільки для експорту в основному сипучих товарів (мінералів і зернових).
Поділ терміна FCA (Франко перевізник) на два базису поставки
Умова поставки FCA (Free Carrier) є найбільш часто використовуваним терміном Інкотермс (практично 40% міжнародних торгових контрактів укладається з цим правилом), оскільки він дуже гнучкий і універсальний. Основними перевагами базису FCA є – застосування будь-якого виду транспорту і використання будь-якого місця доставки товару, який знаходиться в країні продавця. Це може бути магазин, склад, морський порт, аеропорт, або просто адреса продавця. В даний час проводиться аналіз з метою поділу базису FCA на два терміни в Інкотермс 2020 року – один для наземної доставки, а інший для морських контейнерних поставок.
Зміна умов поставок FOB і CIF для контейнерних перевезень
На сьогоднішній день, умови поставки FOB (Free On Board – Вільно на борту) і CIF (Cost, Insurance and Freight – Вартість, страхування і фрахт) в редакції Інкотермс 2010 року актуальні для вантажів, що перевозяться водним видом транспорту шляхом розміщення товару на борту судна навалом або в упаковці. При розміщенні товару в контейнері продавець передає товар перевізнику на терміналі, а не розміщує його на борту судна, в таких випадках відповідно до Інкотермс 2010 слід застосовувати термін FCA або CIP.
Однак терміни FCA і CIP не застосовуються переважною більшістю учасників міжнародної торгівлі (експортери, імпортери, експедитори, логістичні оператори, банки і т.д.). Це пов’язано з тим, що FOB і CIF є двома дуже старими термінами Incoterms. Наприклад, FOB вже використовувався в Англії в кінці XVIII століття, а Міжнародна торгова палата опублікувала цей термін в першому виданні правил Інкотермс в 1936 році.
Передбачається, що в нових правилах Incoterms 2020 умови поставки FOB і CIF зможуть використовуватися для транспортування контейнерів, як це було в версіях Інкотермс 2000 і попередніх версіях. Дана зміна дуже важливо для всіх учасників зовнішньоекономічної діяльності, так як приблизно 80% світової торгівлі здійснюється в контейнерному тарі.
Крім того очікуються зміни в страхових зобов’язаннях між продавцем і покупцем на додаток до страхових інтересам при умовах поставок CIF і CIP.
Новий термін в Інкотермс 2020 року - CNI (Cost and Insurance - Вартість і страхування)
У Incoterms 2020 вводиться новий термін умови поставки – CNI, розшифровується «Cost and Insurance», перекладається «Вартість і страхування», означає, що продавець виконав поставку, коли застрахований товар розміщений в зазначеному порту відвантаження.
Базис поставки CNI буде входити в групу «С», тобто ризик транспортування і пошкодження товару буде передаватися від продавця до покупця в порту відправлення. Але це нове правило Інкотермс 2020 дозволить продавцеві-експортеру нести відповідальність за міжнародне страхування вантажу. Умови поставки CNI призначені для заповнення прогалини між термінами FCA і CFR / CIF. Як згадувалося вище, умови поставки FSA в Інкотермс 2020 будуть розділені за способом доставки, на наземний і водний види транспорту. На відміну від терміна FCA, умови поставки CNI включатиме вартість міжнародного страхування за рахунок продавця-експортера, а на відміну від CFR / CIF не включатиме фрахт. Передбачається, що введення нового терміна буде найкращим рішенням, оскільки його можна буде використовувати між базисами FOB і CIF.
Два нових правила в Інкотермс 2020, засновані на умовах поставки DDP
У нинішньому вигляді умови поставки DDP зазвичай використовується для таких товарів як, наприклад, зразки або запасні частини, які відправляються та доставляються кур’єрами через компанії експрес-доставки, які займаються всіма митними та логістичними процедурами для доставки товару за адресою покупця. Продавець-експортер несе всі витрати, пов’язані з транспортуванням товару до місця призначення, включаючи митне очищення і оплату митних зборів і податків.
На основі терміна DDP (який в свою чергу буде видалено) буде створено два нових базису поставок DTP і DPP:
Умови поставки DTP Інкотермс 2020 (розшифровується «Delivered at Terminal Paid», перекладається «доставка на терміналі з оплатою мита») означає, що продавець несе відповідальність за будь-які транспортні витрати з оплатою митних зборів, і доставки товарів до терміналу (порт, аеропорт або логістичний центр) в країні призначення покупця.
Умови поставки DPP Інкотермс 2020 (розшифровується «Delivered at Place Paid», перекладається «доставка до місця з оплатою мита») означає, що продавець несе відповідальність за будь-які транспортні витрати з оплатою митних зборів, і доставки товарів до будь-якого місця, що не є транспортним терміналом (наприклад, за адресою покупця).
На додаток до змін і створення нових термінів Incoterms 2020 аналізуються і інші питання, пов’язані: з транспортної кібербезпекою, положенням про страхування перевезень, використання термінів Інкотермс в міжнародних контрактах. Залишилося менше року до публікації остаточної версії Інкотермс 2020 року, і, можливо, ще кілька років, щоб оцінити її результати.
Дана стаття складена на основі декількох зарубіжних інтернет-джерел.
Позначення Incoterms ® (англ. International commerce terms) є товарним знаком Міжнародної торгової палати (International Chamber of Commerce, ICC).
Компетентний орган Малазії поінформував Держпродспоживслужбу про аплікаційні форми, які необхідно заповнювати українським підприємствам, що мають намір експортувати продукти птахівництва, сільськогосподарських тварин, молоко, яйця та продукти, з них з України до Малайзії.
Одна із аплікаційних форм призначена для українських підприємців, що мають намір експортувати до Малазії продукти птахівництва, молоко, яйця та продукти з них, друга – щодо продуктів сільськогосподарських тварин та птиці для сертифікації за стандартом «Халяль»
З аплікаційними формами можна ознайомитися на офіційному сайті Держпродспоживслужби у розділі «Вимоги країн світу».
Звертаємо увагу, що дані аплікаційні форми мають бути затверджені та надсилатись Головним Управлінням Держпродспоживслужби до центрального апарату.
Компанія "Вимал" запустила новий завод з виробництва крохмалю та крохмалепродуктів.
Будівництво заводу тривало 2,5 роки.
"Найдовші 2,5 роки у житті нашого підприємства нарешті підійшли до кінця. Це був найважчий та найскладніший екзамен в нашому житті, але ми зробили це і ми пройшли. І саме зараз ми дуже раді повідомити вам, що найбільший у східній Євразії картоплепереробний завод повністю налаштований та готовий до випуску крохмалю, крохмалю найвищого сегменту якості для будь-яких ваших потреб", - йдеться у повідомленні.
Як зазначається, проект заводу був розроблений лідируючими датськими інженерами та базується на найкращому в світі шведському обладнанні.
"У кінці цього сезону переробки, завод був повністю протестований та продемонстрував відмінні результати", - додали у компанії.
11 червня 2019 року в м.Київ відбудеться Круглий стіл з Послом Республіки Чилі в Україні.
Програма заходу передбачає пленарну частину, а також неформальне спілкування з Й.В. паном Хуліо Браво Юбіні, Послом Республіки Чилі в Польщі й Україні та Енріке Карраско,директором ProChile в Польщі.
Мова зустрічі англійська.
Участь безкоштовна.
Початок заходу – о 10:30, реєстрація – з 10:00.
За додатковою інформацією звертайтесь до дирекції міжнародного співробітництва ТПП України за тел.: (044) 461 98 08, конт. особа Анна Гусак (+38 (095) 546 65 09) або ел. поштою: ast-ier@ucci.org.ua.
10 червня в м.Київ Академія ЛІГА:ЗАКОН проводить бізнес дискусію "Експорт в нових умовах для початківців та практикуючих | основні тренди, помилки, поради".
Питання, що обговорюватимуться на дискусії:
- Якими є ключові етапи вибору вірної експортної стратегії для підприємства?
- Нюанси в торгівлі з різними країнами. На що потрібно звертати увагу?
- Які основні документи необхідні при здійсненні експорту?
Місце проведення:
вул. Парково-Сирецька, 23, БЦ "ЛІГА"
Спікери:
Ларін Микола, керівник проектів Асоціації експортерів і імпортерів «ЗЕД»
Мірошниченко Віта, Генеральний директор Capital Group
Литвинова Євгенія, Президент / CEO / Аналітик Клубу експортерів України
Участь у заході безкоштовна. Необхідна попередня реєстрація за посиланням