Огляд, статті
У січні-вересні 2019 р. Україна збільшила експорт плодів та ягід на 10%

ploУ січні-вересні 2019 року зберіглася тенденція збільшення експорту вітчизняних плодів та ягід.

З початку року Україна експортувала плодово-ягідної продукції на суму $172 млн, що на 10% перевищує минулорічний показник за відповідний період.

Це стало можливим завдяки триваючому збільшенню доходів від продажів на закордонних ринках усіх основних товарів вітчизняного експорту групи 8 УКТЗЕД. Йдеться, зокрема, про волоські горіхи ($75 млн), заморожені фрукти ($63 млн), яблука і груші ($14 млн), а також ягоди ($12 млн).

Порівняно з аналогічним періодом минулого року вітчизняний експорт плодів збільшився й у кількісному виразі, поінформував Богдан Духницький. Майже на 80% зросли обсяги зарубіжних поставок волоських горіхів - з 20 тис. тонн до 36 тис. т,онн яблук і груш - більш ніж у півтора рази (+52%) - з 29 тис. тонн до 44 тис. т, а заморожених плодів і ягід - з 36 тис. тонн до 37 тис. тонн.

Найбільшим ринком збуту для української продукції садівництва залишається Європейський Союз. При цьому в географічній структурі експорту визначальними є продажі до Польщі (17,5% вартості експорту), Туреччини (11,3%), Франції (8,1%), Білорусі (6,2%), Італії (5,0%), Нідерландів (4,1%) та Іраку (4,0%).

Обсяги імпорту фруктів до України також збільшилися (+23%) - до $392 млн. Найбільше за звітний період Україна закупила цитрусових плодів - на $115 млн, бананів - $113 млн, кісточкових і зерняткових (яблук, груш, абрикосів, персиків та ін.) - $53 млн, винограду - $27 млн, фініків, інжиру, ананасів - $27 млн.

У кількісному виразі обсяги імпорту бананів зросли до 201 тис. тонн (+12%), а цитрусових - до 188 тис. тонн (+5%). Відчутним стало збільшення у рази закупівель за кордоном традиційних для України фруктів. Серед них, зокрема, яблук і груш - з 4 тис. тонн до 25 тис. тонн, а абрикосів, персиків та інших кісточкових - з 26 тис. тонн до 58 тис. т.онн Така ситуація пояснюється зниженням кількісних і якісних показників цьогорічного урожаю згаданих фруктів.

"У результаті станом на кінець вересня 2019 року, за рахунок екзотичних фруктів імпорт плодів і ягід в Україну більш ніж удвічі перевищив експорт вітчизняної плодово-ягідної продукції. Незважаючи на це, за підсумками календарного 2019 року вітчизняні експортери цілком здатні досягти максимальних доходів від продажу плодово-ягідної продукції іноземним споживачам", - зауважили науковці.

Джерело


 

Про вибір торгового представника

Якщо ви вже визначились із країнами експорту та знайшли ідеального клієнта для свого продукту, настав час для наступного кроку: доставити товар на торговельні майданчики та почати продажі. На цьому етапі постає питання з вибором ефективного каналу продажу. Ось три найбільш поширені варіанти для експортного менеджменту компанії:

  • Продаж напряму на іноземні ринки (ви наймаєте менеджерів із продажу в обраній країні як власних торгівельних представників);
  • Наймаєте торгового агента;
  • Працюєте із дистриб’юторами;

Найкращі канали продажів для імпортера такі:

  • Представник виробника.
  • Дистриб’ютори
  • Рітейлери

 Перед тим, як ми підемо далі, давайте розглянемо різні канали продажів: 

Торговий агент. Це людина, яка працює сама чи разом з різними представниками компанії, вони обдзвонюють для вас оптових  та/чи роздрібних покупців. Коли вже зведені списки готових імпортерів, вони передають їх вам. У більшості випадків ви надсилаєте товари напряму імпортеру. Комісія типового представника зазвичай складає 5% від вартості товару, але може відрізнятися в різних країнах залежно від виду товару.

Дистриб’ютор. Це компанія, яка купує ваші товари та перепродує їх у роздріб або іншим представникам для подальшого продажу, поки товар не знайде свого кінцевого споживача. Дистриб’ютор ставить власну ціну на ваш продукт, може чекати поки зберуться замовлення і тільки потім купувати ваш товар, або ж купує товар заздалегідь та зберігає його на складі. В останньому випадку він виступає оптовиком.

Тут у вас не буде такого контролю, як із торговим представником, але, з іншого боку, у вас буде не так багато клопотів, оскільки дистриб’ютор бере на себе рекламу, просування, повернення та обслуговування клієнтів. Дистриб’ютор, який виступає оптовиком, купує ваш товар та зберігає його на складі до початку продажів. Часом має назву «будинок імпорту».

Представник виробника. Це продавець, що спеціалізується на специфічному продукті чи лінійці супутніх товарів. Часто вони можуть надавати допомогу зі зберігання товару на складі та технічного обслуговування. Предстваники виробника можуть працювати як самостійно, так і бути частиною агентства. В останньому випадку представники розподіляють свій робочий час  серед різних продуктів, якими займається їх агентство. Такий варіант дозволить вам розповсюджувати свій товар на регіональному чи національному рівні без додаткових витрат. Але такі менеджери займаються великою низкою різних продуктів, тому варто зважати, що ваш товар може бути не на першому місці.

Рітейл (Роздріб) – це кінцевий дистриб’ютор, який продає товар споживачу.

Прямі продажі. Прямі продажі важливі для продуктів із обмеженим ринком, де кожен продаж важливий. Якщо, наприклад, ви продаєте клапани до реактивних двигунів, то ви легко можете відрядити власного менеджера для переговорів із виробниками реактивних двигунів, оскільки їх не так багато.

Джерела пошуку торгового представника

Знайти торгового представника, який зможе якнайкраще представити ваш товар, дуже важливо. Тому при виборі варто зважати на його досвід, наявність необхідних контактів та здатність зробити якісну рекламу для вашого товару.

Якщо ви плануєте продавати свою продукцію одночасно в кілька країн, можливо вам доведеться найняти кілька торгових представників. Але якщо країни експорту знаходяться по-сусідству одна від одної, тоді краще обрати компанію дистриб’ютора чи представника, який зможе сам покрити ці країни.

Отже, де можна знайти таких людей?

Джерела пошуку торгових представників:

  • Транспортні компанії то митні брокери;
  • Торговельні асоціації в країнах, які ви обрали;
  • Іноземні консульства, посольства та торгові офіси;
  • Торгово-промислові палати у країнах експорту.

  Джерела для пошуку дистриб’юторів та представників у власній країні:

  • Торгові асоціації;
  • Секторальні видання напрямку вашої діяльності;
  • Асоціації виробників;
  • Онлайн бізнес-довідники.

Підписання договору з торговим представником

Отже, коли ви обрали торгового представника, вам необхідно підписати договір, який чітко визначить  зобов’язання та завдання обох сторін. На цьому етапі не буде зайвою допомога юриста обізнаного із міжнародним торговельним правом. який потурбується Особливо на перших етапах вашої роботи, адже ви можете не помітити деталі, які потім нанесуть значної шкоди.

Деталі у договорі можуть мінятися відповідно ситуації, але він має включати в себе наступні базові пункти:

  • Обов’язки дистриб’ютора/представника та ваші обов’язки. Переконайтеся, що вони чітко визначені.
  • Умови договору
  • Компенсація
  • Бонуси та програми заохочення/мотивації
  • Територія. Дистриб’ютор чи представник матимуть ексклюзивні чи не ексклюзивні права на місці? На це важливо зважати. Більшість представників хочуть мати ексклюзивні права на розповсюдження вашого товару на обраній території.
  • Ціноутворення. Зазвичай це найсерйозніша змінна, яка визначає успіх продажів. Необхідно продумано визначати ціну на обраний продукт, не занадто високу чи низьку. Пам’ятайте, що ваш представник зароблятиме відсоток, в той час як дистриб’ютор купуватиме по ціні опту.
  • Гарантія та повернення. Хто буде відповідальний за повернення та ремонт? Якою буде політика? Це може бути визначним пунктом вашого контракту в залежності від продукту, що ви продаєте. Також зважайте на те, чи потрібне вам страхування відповідальності за якість продукту, що виробляється.
  • Чи має право представник використовувати торгові марки/знаки, патенти та авторське право під час реклами? Переконайтеся, що продукт не вимагає чи притісняє жодне із зазначених прав власності.
  • Маркетинг та реклама. Зазначайте, хто буде відповідальним. Пам’ятайте, що ви чи представник можете оплачувати якісь із цих витрат. Зважайте на необхідність реклами, адже вона сприятиме розвитку вашого бізнесу.
  • Система обліку. Обидві сторони мають вести записи продажів та супутні записи, а також мати право переглядати документи один одного.
  • Мова. Якою мовою договір матиме юридичну силу?
  • Припинення терміну дії контракту. Якщо представник не справляється із певними вимогами, наприклад, мінімальна кількість продажів за визначений період, ви можете розірвати контракт.
  • Згода сторін. Переконайтеся, що ваш контракт має пункт, у якому зазначається, що буде, якщо ви та ваш представник не можете дійти згоди в тлумаченні строків виконання контракту.

Джерело


 

У січні-вересні 2019 р. Україна збільшила експорт зернових на 44%

За січень-вересень 2019 року експорт українських зернових збільшився в порівняні з аналогічним показником минулого року майже на 44% і досяг рекордних 39,8 млн тонн.

У грошовому вимірюванні експорт зернових збільшився на 42,5% - до $6,834 млрд.

Зокрема, за дев'ять місяців цього року на зовнішні ринки було відвантажено 13,7 млн тонн пшениці (на суму $2,5 млрд.), кукурудзи - 22,6 млн тонн (на $3,7 млрд.), ячменю - 3,3 млн тонн (на $0,6 млрд).

Лідируючу позицію у рейтингу найбільших імпортерів українських зернових кілька років поспіль утримує Єгипет, частка якого у загальному експорті цієї продукції у січні-вересні 2019 р. склала 14,1% вартісних обсягів поставок. У порівнянні з аналогічним періодом 2018 р. ця країна на 75% збільшила вартість закупок зерна - до $966 млн.

Зазначається, що в звітний період в українському експорті зернових частка Китаю становила 9,6%, Іспанії - 7,5%, Туреччини - 7,4%, Нідерландів - 6,8%, Індонезії - 5,1%, Бангладешу - 3,9%, Ізраїля - 3,4%, Тунісу та Італії - по 3,1%.

Джерело


 

Торгова місія до Туреччини

turЄБРР, в рамках ініціативи ЄС EU4Business, запрошує українські малі та середні підприємства в секторі агро та продуктів харчування зареєструватися на конкурсний відбір для участі у Торговій місії до Туреччини, яка відбудеться 10-12 лютого 2020 року у м.Стамбул, за інформаційної підтримки Офісу з просування експорту України.

Метою торгової місії є створення торгових можливостей для українських виробників для виходу та/або розширенню присутності компаній на ринку Туреччини через встановлення ділових контактів з потенційними партнерами шляхом проведення індивідуальних зустрічей в форматі В2В.

До бізнес-делегації шляхом конкурсного відбору буде обрано десять компаній, які отримають індивідуально організовані бізнес-зустрічі з потенційними турецькими партнерами, заплановані іноземним консультантом для кожної компанії окремо; вивчення та аналіз торгових можливостей Туреччини на місці, тренінг щодо ведення В2В перемовин та рекомендації шодо виходу на локальний ринок; візити на підприємства та/або до торгових мереж для обміну досвідом.

Вищезазначені послуги фінансуються ЄС у рамках ініціативи EU4Business та організовуються ЄБРР. Учасники самостійно покривають лише витрати на квитки, проживання, харчування.

Зареєструватися та дізнатися більше про участь у торговій місії до Туреччини можна за посиланням: https://preview.mailerlite.com/w0g8m6

Реєстрація триває до 27 листопада 2019 року включно.

Контактна особа: Ірина Онікієнко (ionikienko@fsr.org.ua), організатор та керівник торгової місії до Туреччини, проєкт "Консолідація експортного потенціалу МСБ та спрощення доступу до зовнішніх ринків", що фінансується в рамках ініціативи ЄС EU4Business та реалізується ЄБРР.


 

Дев’яте засідання Українсько-Американської ради з торгівлі і інвестицій

630_360_1534938904-7269Заступник Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства – Торговий представник України  Тарас Качка провів Дев’яте засідання Українсько-Американської ради з торгівлі і інвестицій. У заході також взяли участь заступник Міністра та заступник Торгового представника США Даніель Маллені, представники профільних міністерств та відомств України та США, Державного департаменту США, Посольства США в Україні, а також американсько-українського бізнесу та галузевих бізнес-асоціацій.

Під час засідання учасники обговорили ключові спільні зусилля щодо формування сприятливого бізнес-клімату в Україні. Зокрема, йшлося про збільшення притоку інвестицій, розширення можливостей двосторонньої торгівлі та доступу до ринків на взаємовигідних умовах, зокрема щодо сільськогосподарської продукції, включаючи питання безпечності харчових продуктів. 

Також у фокусі розмови - питання розвитку системи технічного регулювання та зняття технічних бар’єрів у торгівлі, розвиток системи захисту прав інтелектуальної власності в Україні, заходи у сфері санітарії та фіто санітарії.

Окрему увагу було приділено рішенню офіційного Вашингтона поновити поширення на Україну дії Генералізованої системи преференцій США.

У 2018 році обсяг двосторонньої торгівлі товарами та послугами зріс на 9% та склав $5,2 млрд. За 8 місяців 2019 року збереглась тенденція до збільшення торгівлі товарами на 5% до $2,7 млрд., інвестиції США в економіку України складають $550 млн.

Довідково

Українсько-американська рада з торгівлі і інвестицій є основним механізмом співпраці України та США для підсилення та розширення торговельних та економічних взаємин. Рада створена на виконання Угоди про співпрацю у сфері торгівлі та інвестицій (ТІСА) у 2008 році.

Джерело


 

<1 2 ...116 117 118 119 120 ...199 200 >