Диверсифікація ринків збуту для української аграрної продукції – ключове завдання для мене особисто, як заступника Міністра аграрної політики та продовольства, та моєї команди. Український виробник вже зарекомендував себе, як надійний партнер на багатьох ринках, але відкриття нових географічних напрямків для нашого експорту це одне з основних наших завдань на міжнародному рівні.
Про це розповіла заступник Міністра аграрної політики та продовольства України з питань євроінтеграції Ольга Трофімцева під час свого виступу «Потенціал українського аграрного експорту до країн Південно-Східної Азії» на міжнародній виставці сільськогосподарської техніки та обладнання «ІнтерАГРО».
«Вже сьогодні країни Азії займають значну позицію в регіональній структурі експорту української аграрної продукції - понад 45 % (майже $5 млрд). При цьому дві країни є лідируючими імпортерами наших зернових і олійних – Китай та Індія. Але ми занадто мало уваги звертаємо на можливості експорту в даний регіон продукції з доданою вартістю, продукції тваринництва та органічної продукції для високомаржинальних ринків. Таких як Японія, Південна Корея тощо. У випадку Індії великі можливості ми маємо щодо експорту бобових культур», - розповила заступник Міністра з питань євроінтеграції.
За словами Ольги Трофімцевої, співпраця з країнами Азії має як короткострокову так і довгострокову перспективу для українських виробників. «Ми уважно вивчаємо існуючі дослідження щодо глобальних факторів розвитку сільського господарства, такі як зростання населення за регіонами та зростання купівельної спроможності. Відповідно до даних об’єктивних умов ми і маємо планувати розвиток нашої експортної стратегії. Логічно, що країни Азії та Африки будуть для нас відігравати все більш важливу роль, як ринки збуту нашої аграрної продукції».
Не потрібно також забувати і про важливу роль країн Азії як потенційних інвесторів у наш аграрних сектор. У таких країнах як Китай, або Японія є як великі державні, так і приватні інвестиційні компанії, які зацікавлені в інвестуванні у конкретні проекти та у створенні спільних підприємств у галузі сільського господарства.
Сьогодні команда Мінагрополітики спільно з представниками МЕРТ, МЗС та Торговельної палати налаштовані підтримувати різноманітними інструментами українських бізнесменів, які бажають розвиватися на ринках Азії. Починаючи з надання необхідної інформації, а також залучення партнерів, організації необхідних бізнес-заходів чи торговельних місій в цільові країни тощо. «Все, що необхідно для отримання підтримки - це активна позиція українських бізнесменів та відвертий діалог. Ініціатива бізнесу для нас є ключовою для відкриття будь-якого ринку. Країни Азії не є виключенням»,- підсумувала Ольга Трофімцева.