Підприємство Абвер-Україна – виробник сталевих дверей, яке експортує свою продукцію на європейські ринки і доволі успішне у своїй діяльності. Цікаво, що у 2012 році директор підприємства Ігор Дробітько тільки планував займатися виробництвом дверей і три роки тому за місяць виготовлялося лише кілька десятків. У 2014 році потужності підприємства вже вистачає на виробництво 3000 одиниць продукції. А сама компанія стала шостою серед експортерів України.
Підприємство «Абвер-Україна» займається виготовленням сталевих та технічних дверей. На даний момент основними споживачами є великі будівельні фірми, супермаркети та салони. Також підприємство успішно займається експортом. Хоча, за словами директора, у 2012 році, коли було прийнято рішення про кардинальну зміну напрямку роботи (до цього часу фірма займалася імпортом дверей з Китаю), очікувалося, що буде час для навчання, налагодження виробництва та пошук ринків збуту. Але через кризу довелося скоротити підготовчі етапи і одразу працювати в усіх напрямках. І при цьому вдалося зберегти чималий колектив – 90 однодумців та робітників.
Про моду на двері, вихід на зовнішній ринок, як залежить бізнес від ментальності, що заважає українським підприємствам розвиватися і бути успішними розповідає керівник «Абвер-Україна» Ігор Дробітько.
Які несподіванки чекають на підприємців на європейських ринках
Європейський ринок мене особисто неприємно вразив. Зрозуміло, що покупці готові платити за продукцію, але вихід до споживача дуже дорогий. Вартість сертифікації може сягати сотень тисяч євро. Наприклад, в Україні за отримання сертифікату на протипожежні двері треба сплатити до 100 тисяч гривень, а у Європі він коштуватиме до 200 тисяч євро.
Ще треба відмітити, що тамтешній ринок (ми говоримо про двері – авт.) надто розпорошений та перенасичений, присутні або сильні гравці, або взагалі дрібні.
Тож презентація нового товару, маркетингові витрати на просування в поєднанні з отриманням сертифікатів може вилитися у чималу копійку.
Але експорт і вихід на зарубіжні ринки – це не лише можливість продати свою продукцію та отримати прибутки. Тут ти отримуєш досвід, нові знання та усвідомлення своїх досягнень та помилок.
Про конкуренцію та ментальність
Ні для кого не є таємницею, що українські компанії найкраще можуть конкурувати на ринках ІТ-технологій, виробництві деталей, напівфабрикатів. В Україні є підприємства, що виготовляють запчастини для фераррі, айфонів, тощо. А з готовою продукцією складніше.
Готовий продукт представлений на європейському ринку має бути високотехнологічним, сертифікованим, з нормальною ціною і конкурентоспроможним. А головне відповідати уявленню мешканців тієї чи іншої країни про якісні двері. Наприклад, побачивши наші двері канадці запитали: «Навіщо такі фундаментальні двері, якщо у нас стіни з гіпсокартону, а квартира закривається на англійський ключ?». А гості з Норвегії були здивовані презентацією броньованих дверей у одному з супермаркетів у Києві, які під час заходу розстрілювали всі бажаючі.
Наші двері позитивно сприймають у країнах Прибалтики. Але у них підприємства мають потужності мінімум в п’ять разів більше за наші, вони експортують свої двері у половину країн світу. І до речі, прибалтійський ринок він як і європейський – стриманий, економний та раціональний. Також ефективною і взаємовигідною є співпраця з Румунією, Болгарією, і як не дивно, Англією.
Про географію успіху та експорт
Мені особисто подобається як працюють турецькі виробники дверей. Продукція не завжди належної якості, буває брак, але немає жодної української компанії, яка б могла похвалитися таким потужним представленням на зовнішніх ринках. У них 80% всього виробництва йде на експорт. Вони везуть двері у Македонію, Албанію, Румунію, Болгарію і … доїжджають до Канади.
Так само працюють підприємства Ізраїлю. Потужність одного підприємства сягає 20 тисяч одиниць на місяць і цей виробник він же не один, а населення країни близько п’яти мільйонів. І знову ж таки рятує експорт. Причому географія поставок максимально розгалужена.
Для успіху за кордоном потрібний надійний тил вдома
Перш ніж виходити на чужі ринки та задовольняти чужі смаки, підприємство має забезпечити собі стійке положення на внутрішньому ринку. Технології, маркетинг, прибуток – все має бути тим ядром, яке дає відчуття впевненості. Але в Україні реальний сектор економіки постійно знаходиться у стані кризи. Інфляція, валютні коливання, недосконалість законодавства, бюрократичні перепони – все це не додає впевненості українським підприємцям. Наприклад, працюючи у Чернігові свої сертифікати якості ми отримували у Одесі та Запоріжжі.
Про модні тенденції та двері
Так і на двері існує мода. Зараз все більше уваги приділяється енергоефективності та енергозбереженню, і представники будівельних компаній вимагають від виробників, щоб двері були з теплоізоляцією, мінватою, тощо. Більш високих вимог з енергоефективності не було ніколи. Наша компанія виробляє двері з утепленим коробом та полотном. Це попереджає протяги та проникнення сторонніх запахів, а також не дає промерзати. Таким чином втрата тепла з оселі через двері буде мінімізована.
Про «Абвер-Україна» та плани на майбутнє
В основному ми працюємо із оптовими покупцями, але зараз плануємо відкрити магазини в інтернеті та реальні, де нашу продукцію можна буде побачити «вживу», перевірити на міцність та якість. Зараз наші магазини вже працюють у Житомирі та Кривому Розі, а найближчим часом кампанія «Абвер-Україна» відкриває свої двері і для чернігівців. Магазини працюватимуть у нашому місті та Києві.
Слід відмітити, що підприємство постійно працює над технологією процесу, вдосконалює продукт. Зараз приділяємо багато уваги маркетингу, пошуку нових рішень та ринків збуту. І до речі, останнім часом покупці приділяють більшу увагу саме українським дверям, які, на їх думку, набагато якісніші за імпортні.
Автор: Оксана Стельмах