Шведська міжнародна агенція розвитку є урядовою організацією і представлена окремим відділом в посольстві Швеції в Україні. SIDA реалізує донорську допомогу у співпраці із такими стратегічними партнерами, як Рада Європи, Європейський банк реконструкції і розвитку та Світовий банк.
Щорічно SIDA забезпечує більш 6000 вкладів. Ці вклади виробляються в таких сферах: освіта, охорона здоров'я, підтримка малого бізнесу, житлова сфера, комунальне господарство, правові норми, дослідження, інфраструктура, трудові угоди. Велика частина також направляється на надання екстреної допомоги людям, які опинилися в умовах війни чи інших лих.
Основний акцент у співпраці SIDA з країнами Центральної та Східної Європи робиться на забезпеченні загальної безпеки та більш активній співпраці між країнами. Мета співпраці Швеції з Центральною та Східною Європою полягає в наданні підтримки розвитку демократії, ринкової економіки, системи соціального забезпечення.
У співпраці присутня чітка мета - залучення до роботи якомога більше швецьких ресурсів у формі швецьких компаній, консультантів, організацій. таким чином, програми співробітництва забезпечують створення основи для нормальних сусідських відносин між країнами, які можуть продовжувати існувати і без участі уряду.
Обсяг допомоги Україні складав у швецьких кронах близько 180 млн. на 2009 рік, близько 200 млн. - на 2010 рік та близько 220 млн. - на 2011-2013 роки.
Підтримка уряду Швеції традиційно здійснюється у двох стратегічних напрямках - демократичне врядування та права людини, природні ресурси та навколишнє природне середовище.
Підтримка Швеції найбільшим чином зосереджується на взаємодії між українськими та шведськими органами державної влади та організаціями.
Ключові завдання шведської допомоги:
- ефективна і прозора публічна адміністрація, наближена до стандартів і норм Європейського Союзу,
- управління фінансами, що дозволить державі ефективно спрямовувати фінансові ресурси та подолати корупцію,
- боротьба з бідністю, безробіттям та насиллям,
- захист навколишнього середовища шляхом використання шведських технологій,
- підвищення спроможності державних органів влади впроваджувати законодавство, що адаптоване згідно з стандартами ЄС у сферах збереження клімату та навколишнього середовища,
- фінансування програми розвитку інфраструктури, яка впроваджується Світовим банком в українських містах. Результатом такої допомоги має стати якісна система комунального господарства.
З метою реалізації стратегії та провадження діяльності дана агенція співпрацює з великою кількістю організацій, асоціацій, агенцій, компаній та кооперативів.
Співробітництво SIDA з громадським суспільством здійснюється різними шляхами. зокрема, підтримка Швецією інституцій громадянського суспільства в країнах, що розвиваються, може спрямовуватися через шведські громадські організації, які мають рамкові угоди з SIDA. Їхньою підтримкою уряд цієї країни просуває розвиток динамічного та демократичного громадського суспільства та посилює місцеві партнерські організації.
Місцева ініціатива громадського суспільства в країні, що розвивається, яка бажає співпрацювати зі Швецькою агенцією міжнародного розвитку, повинна встановити контакти з однією з таких рамкових організацій. Фінансування таких місцевих чи національних неурядових організацій (НУО) здійснюється тільки через дані рамкові установи, і подання на місцеві проекти може здійснюватися до них.
Найбільшою такою рамковою організацією, яка має рамкову угоду із SIDA, є Forum Syd. Вона слугує "парасольковою" організацією для більш 200 шведських НУО, що співпрацюють в галузі розвитку.
Іншою формою залучення фінансування Шведської агенції міжнародного розвитку є організація конкурсу пропозицій. Це розглядається як шлях забезпечення контактів з різними типами інституцій громадянського суспільства з метою підтримки кращих ідей та їх реалізації через проекти і програми в різних сферах суспільного життя.
Оголошення про конкурс - це спосіб для SIDA знайти нові способи впливу на підтримку ініціатив громадського суспільства, які стосуються демократизації чи свободи вираження шляхом відкритого процесу подачі заявки.
Також формою співпраці Шведською агенції міжнародного розвитку є можливості подачі заявки на отримання фінансування гуманітарної допомоги через громадянське суспільство. нові учасники мають можливість подати заявку на отримання статусу організації-стратегічного партнера для провадження гуманітарної та пов'язаної з вирішенням конфліктів діяльності. Дана можливість є доступною, коли SIDA розпочинає новий стратегічний період співпраці кожні чотири роки.
Щоб стати стратегічним партнером SIDA, організація повинна відповідати певним критеріям. Рішення щодо стратегічного партнера може бути переглянуто на початку кожного конкретного періоду.
На відміну від рамкових угод, організації, які не ввійшли в стратегічне партнерство з SIDA стосовно гуманітарних зусиль, не можуть шукати фінансування з цього розподілу через рамкову організацію, таку як Forum Syd.
Ще однією формою співпраці SIDA та неурядових організацій виступає Програма інновацій громадянського суспільства (The Civil Society Innovation program). Вона спрямована на інституції громадянського суспільства та інших партнерів, хто бажає зробити внесок для усунення бідності та у демократичний розвиток через інноваційні ініціативи, які націлені на посилення громадянського суспільства. програма буде спроектована у взаємодії з великою кількістю стейкхолдерів.
Програма інновацій громадянського суспільства шукає нові та встановлені підходи, щоб інноваційно просувати, підсилювати та поєднувати організації громадянського суспільства шляхом формування системи, де групи мають доступ до технік, інструментів та технологій, щоб вирішувати свої найбільш критичні проблеми.
Для того, щоб працювати за цими підходами, USAID у співпраці з SIDA знаходиться в процесі пошуку партнерів, з якими зможе рухатися через так званий процес "співтворчості". У результаті даного процесу можна потенційно отримати одну чи декілька програм, що систематично посилюють допомогу в розвитку традиційного громадянського суспільства через використання та збільшення нових та/або перевірених підходів, які вирішують та покращують можливості його розвитку.
SIDA також співпрацює з приватним сектором в більшості галузей та тематичних сфер, стимулюючи розвиток правового сектору, підприємництва та відповідальності корпорацій в країнах, що розвиваються.
Одним з важливих принципів співпраці з представниками приватного бізнесу в SIDA є той, що агенція є відкритою до приватного сектору з цілого світу. Підтримка тут є додатковою і каталітичною. Ідея такої співпраці полягає в тому, щоб реалізувати речі, які б в іншому випадку залишилися нездійсненним шляхом розподілу витрат і зниження ризиків. Партнери з приватного сектору в ініціативах розвиту фінансують біля 50%.
Співпраця SIDA та приватного сектору відбувається з наступних питань:
- залучення та стимулювання учасників від приватного сектору для зниження бідності,
- залучення, мобілізація та покращення використання останніх як учасників, постачальників, радників та партнерів в діалозі у співпраці з розвитку,
- стимулювання розвитку приватного сектору та підприємництва в особливо бідних країнах та регіонах,
- співпраця з іншими донорами та третіми сторонами, такими, як інститути громадянського суспільства стосовно підтримки та співпраці з приватним сектором, включаючи стратегічне партнерство,
- використання інноваційних та гнучких методів та робочих процедур,
- підтримка стратегічних заходів з інформаційних та комунікаційних технологій, спрямованих на зниження бідності,
- сприяння розвитку ринків та методів виробництва задля зиску людей, які живуть в бідності,шляхом співпраці з організаціями та компаніями.
SIDA формує партнерства з компаніями та організаціями приватного сектору, які роблять внесок до економічного, соціального та сталого розвитку довкілля за допомогою заходів, виробничих процесів та ланцюгів вартості. Компанії повинні прагнути відповідати вимогам принципів Глобального договору та демонструвати відкритість до зовнішнього спостереження.
Формами співпраці SIDA та приватного сектору визначені наступні:
- державно-приватні партнерства розвитку,
- фонди виклику,
- рушії зміни,
- інноваційне фінансування,
- пов’язані із землею інвестиції в Африці.
Зокрема, інноваційні потреби країн, що розвиваються, не можуть бути вирішені виключно грантами. Позики на розвиток надають можливості розширити та залучити наявні ресурси задля економічного розвитку шляхом поєднання грантової допомоги з ринковим фінансуванням. Грант, зазвичай, складає від 35% до 80% загального фінансування, в той час як ринковий кредит – 20-65% відповідно. Останні структуруються та надаються банками чи мультинаціональними фінансовими інституціями.
SIDA також працює з позиками, націленими на сталий розвиток з урахуванням довкілля – так звані «позики довкілля». Ці кредити початково націлені на покращення енергоефективності та відновлюваної енергії, управління відходами водопостачання, каналізацію та сферу транспорту. Вони можуть надаватися окремо чи бути комбінованими з угодами про гарантування.
Компанії, які вимагають додаткового капіталу для розширення масштабів діяльності з чіткими вигодами для людей в бідності в країнах, що розвиваються, можуть, при відповідності певним умовам,отримати зиск з програм гарантування SIDA. Дана агенція може розподіляти ризики з іншими позичальниками або інвесторами, які, у свою чергу, позичають гроші чи інвестують в компанії через даний інструмент. Підтримка SIDA може бути у формі гарантії чи позики на розвиток, не паями або готівкою. На додаток до вартості позики (відсоткова ставка), компанія-заявник повинна також сплатити премію за гарантування, що відображає ризик, як і за будь-яку іншу гарантія. Виходячи з того, що SIDA розподіляє ризики, це часто робить позичання можливим і зазвичай надає кращі умови кредитування.